Nagasaki-based ceramics company, SAIKAI, started a collaboration with Tokyo-based product designer, JIN KURAMOTO STUDIO, and RAN was brought on to do naming, branding, and art direction for their new Japanese tableware brand. The naming and brand identity was created to be culturally ambiguous to speak to how Japanese cuisine is no longer rigidly defined and is connected to ingredients and people from all over the world. The brand name is also displayed bilingually using ateji (using kanji phonetically), so that the name has a double meaning.
長崎を拠点とする西海陶器株式会社(SAIKAI)は、東京を拠点とするプロダクトデザイナーJIN KURAMOTO STUDIOとコラボレーションを開始し、RANは彼らの新しい和食器ブランドのネーミング、ブランディング、アートディレクションを担当した。ブランド名とブランドアイデンティティは、和食がもはや厳密に定義されず、世界中の食材や人々とつながっていることを示すため、文化的に曖昧なものとして創られた。ブランド名はまた、漢字を音読みで使用する当て字を用いて日英で表示されており、名前が二重の意味をもつようになっている。
Client
SAIKAI 西海陶器株式会社
Services
Branding, Naming, Art Direction, Research, Graphic Design, Web Design, Web Development
Year
2022
Visit
alongu.jp
SAIKAI 西海陶器株式会社
Services
Branding, Naming, Art Direction, Research, Graphic Design, Web Design, Web Development
Year
2022
Visit
alongu.jp
Product Design
JIN KURAMOTO STUDIO
Art Direction & Design
Ray Masaki (RAN)
Nagasaki Photography
マ.psd
Food Photography
Kyogo Hidaka
Product Photography
Junichi Kusaka (Fuse)
Cooking
Tamai Hamamori
JIN KURAMOTO STUDIO
Art Direction & Design
Ray Masaki (RAN)
Nagasaki Photography
マ.psd
Food Photography
Kyogo Hidaka
Product Photography
Junichi Kusaka (Fuse)
Cooking
Tamai Hamamori